Thursday, October 14, 2010

MENCARI JAWAPAN...


Assalamualaikum dan Selamat Berbahagia kepada Mukmin Sejati...

Selawat dan Salam ke atas Nabi Muhammad S.A.W... Alhamdulillah, dapat juga saya buat coretan ringkas untuk post kali ini. Saya sedang sibuk sedikit dengan urusan kerja dan sedang dalam mood outstation.

Pada post kali ini, suka saya untuk mengingatkan rakan pembaca dan saya sendiri untuk menyemak/audit tahap kefahaman tauhid kita. Ini adalah penting bagi memastikan sekurang-kurangnya tiada syirik halus di dalam hati ini..

Tanpa melengahkan masa, mari kita mulai sesi ujian ini. Ujiannya cukup mudah, saya tanya dan anda jawaplah sendiri di dalam HATI... Rasakan soalan ini sehingga melekat betul di dalam HATI SANUBARI DIRI anda.

Soalan :

Apabila saya menyebut ALLAH...apa yang ada di dalam bayangan anda??? Masih tergambar huruf-huruf kalimah Alif Lam Lam Ha'?????

Lakukankan soalan ini berkali-kali setiap hari bagi menyemak tahap kefahaman anda terhadap Syariat, Tarikat, Hakikat dan Makrifat. Ia adalah satu soalan yang mudah tetapi padat dengan isi-isi UTAMA pengisian TAUHID.

Semoga kita mendapat keberkatan di dalam usaha memahami lebih mengenai cara pengenalan yang sebenar-sebenarnya kepada ALLAH S.W.T.

AMIN.....

No comments:

Labels