Friday, April 03, 2009

AKU YANG TAHU

Diri kita terlalu dalam untuk dikaji, apa yang kita dapat hanya ibarat setitis air di lautan.

Al-Quran itu lah kita - apa yang terkandung dalam QURAN ZAHIR adalah perkara yang telah, sedang dan akan kita lalui dan kitalah KALAM yang menulis setiap detik, KITA lah yang menulis JAWAPAN bagi SOALAN MUNGKAR dan NANGKIR sewaktu dikebumikan, di MASJID lah kita menulis JAWAPAN bagi SOALAN-SOALAN tersebut. Sedangkan MASJID itu tempat SUJUD, maka tempat SUJUD kepada ALLAH itu tidak terhad pada ruangan tempat dan masa.

Muhammad itu lah kita - membawa segala sifat terpuji, tahu akan JALAL, JAMAL, QAHAR dan KAMAL ALLAH,
yang dikatakan RAHSIA itu sentiasa bersama dengan kita ketika bangun, duduk, berjalan, baring dan apa-apapun perbuatan, percakapan, pemikiran dan niat sentiasa dilingkungi bersama yang dikatakan RAHSIA itu. Bukan KEJADIAN yang mengukur derjat seseorang disisi ALLAH tetapi HATI...IMAN...TAQWA...dan HIKMAH dari sesuatu KEJADIAN itu berlaku.Itulah taraf SOLAT DHAIM yang sebenarnya.......yang BERKEKALAN.

1 comment:

saddam rmpc said...

Itu la rahsia nur allah dan nur muhammad yg ada pada insan.....sungguh dalam dan sgt dalam bg manusia biasa untuk memahaminya.....hanya org yg diberi keizinan tuhan sje yg dpt fhm....

Labels